GLN-portalen

Hva er GLN-portalen?

GLN-portalen er for deg som har flere GLN, og ønsker ett samlet sted å administrere dine GLN. Du kan enkelt vedlikeholde og redigere alle dine GLN – gjøre endringer, slette eller legge til nye. Bruker du GLN-portalen vil GS1 Norway kunne varsle dine handelspartnere (f. eks leverandører) når du gjør endringer på dine GLN, som f.eks. bestiller et nytt GLN, endrer et GLN eller sletter et GLN. Informasjon om endringen vil vi sende via epost til dine handelspartnere. Du kan også laste ned alle dine aktive GLN i en Excel-fil som vi anbefaler at du sender til nye handelspartnere som bruker GLN.

Husk at det er du som GLN kunde som er ansvarlig for å varsle dine handelspartnere om hva dine GLN betyr. Dette er viktig da dine handelspartnere trenger å vite hvilken rolle GLN-et’ har og hvilket GLN de skal benytte til gitt formål.

GLN-portalen er en gratis tjeneste som enkelt varsler dine handelspartnere om endringer du gjør på dine GLN.

Hva er EDI?

EDI benyttes stort sett i forbindelse med elektronisk handel for å identifisere en juridisk enhet og/eller en lokasjon og dennes rolle i en handelstransaksjon (f.eks. som selger, kjøper, fakturamottaker, leveringssted osv.).

Kontaktperson innen GLN

Profilbilde av Glenn Schei

Glenn Schei

Produktansvarlig GLN

918 00 011

gs@gs1.no